Grafomark d.o.o.
Josipa Lončara 2f, 10 090 Zagreb, RH
1. Predmet Općih uvjeta poslovanja
1.1. Ovim Općim uvjetima poslovanja (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) uređuju se poslovni odnosi između društva Grafomark za grafičke usluge, d.o.o., Josipa Lončara 2f (u daljnjem tekstu: Grafomark) kao pružatelja grafičkih usluga, s jedne strane, i Naručitelja grafičkih usluga (u daljnjem tekstu: Naručitelj), s druge strane.
1.2. Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na sve isporuke proizvoda i usluga Grafomarka, čine sastavni dio ugovornog odnosa između Grafomarka i Naručitelja te su na snazi ako u pisanom obliku nije drukčije ugovoreno.
1.3. Ugovorni odnos između Grafomarka i Naručitelja nastaje prihvatom narudžbe Naručitelja od strane Grafomarka, prihvatom ponude Grafomarka od strane Naručitelja ili sklapanjem ugovora između Grafomarka i Naručitelja. Smatrat će se da je početkom ugovornog odnosa Naručitelj prihvatio i ove Opće uvjete.
1.4. Sve izmjene ili dodaci koji su u suprotnosti s ovim Općim uvjetima bit će valjani samo ako su Opći uvjeti izrijekom isključeni djelomično ili u cijelosti. Ako je bilo koja odredba ponude, prihvata ponude ili ugovora različita od odredbi ovih Općih uvjeta ili njima suprotna, smatrat će se da se primjenjuju Opći uvjeti, a odredba koja je različita od odredbi ovih Općih uvjeta ili njima suprotna smatrat će se nepostojećom.
2. Ponuda
2.1. Na temelju upita klijenta/Naručitelja Grafomark dostavlja ponudu koja je obvezujuća za Grafomark u roku od 7 dana od datuma izdavanja ponude. Nakon proteka roka od 7 dana Grafomark može produžiti rok valjanosti Ponude ili izmijeniti ponuđene uvjete.
2.2. Sve dostavljene ponude moraju biti potvrđene odnosno prihvaćene od strane Naručitelja u pisanom obliku. Prihvat ponude odnosno narudžba dostavljena elektroničkom poštom smatra se dostavom u pisanom obliku.
3. Narudžba
3.1. Proizvodi i usluge naručeni od strane Naručitelja detaljno su određeni u ponudi, prihvatu ponude odnosno narudžbi i u drugoj poslovnoj i tehničkoj dokumentaciji.
3.2. Sve su narudžbe Naručitelja obvezujuće i podložne ovim Općim uvjetima.
3.3. Ako Naručitelj otkaže narudžbu za uslugu izrade proizvoda koji je već u procesu proizvodnje ili otpreme, Naručitelj je obavezan platiti ugovornu kaznu u cjelokupnom iznosu narudžbe.
4. Grafička priprema
4.1. Nakon što Naručitelj prihvati ponudu Grafomarka, Grafomark provjerava tehnološku ispravnost grafičke pripreme. U slučaju da je grafička priprema zaprimljena od Naručitelja ili osobe ovlaštene od strane Naručitelja neispravna odnosno nije podobna za početak procesa proizvodnje, Naručitelj će o tome biti obaviješten pisanim putem, a Grafomark neće biti u zakašnjenju.
4.2. Grafomark će Naručitelju ili osobi ovlaštenoj od strane Naručitelja poslati na odobrenje PDF datoteku s grafičkom pripremom radi završne kontrole tehničke ispravnosti datoteke i točnosti sadržaja.
4.3. Naručitelj se obvezuje potvrditi ispravnost PDF datoteke s grafičkom pripremom i dati odobrenje za tisak. Odobrenje za tisak poslano elektroničkom poštom smatra se potvrdom ispravnosti grafičke pripreme i dopuštenjem za početak proizvodnje.
4.4. Naručitelj može pisanim putem ovlastiti Grafomark za početak proizvodnje bez ovjere PDF datoteke s grafičkom pripremom, pri čemu Grafomark ni u kojem slučaju ne odgovara za moguće propuste kao niti za posljedice takvih propusta odnosno ne odgovara za bilo kakvu štetu koja može nastati.
4.5. Grafomark ne odgovara za pogreške u grafičkom dizajnu koje je Naručitelj previdio, a odgovornost za potpunu ispravnost dostavljene grafičke pripreme snosi Naručitelj. Promjene zatražene od strane Naručitelja nakon odobrenja za tisak predstavljaju dodatan trošak za Naručitelja i zaračunavaju se u skladu sa stvarnim troškom. Bilo kakav zahtjev za promjenama koji je predan usmenim putem neće se smatrati zaprimljenim od strane Grafomarka ako nije popraćen pisanim putem.
4.6. Grafomark nije dužan pohranjivati niti čuvati grafičku pripremu dostavljenu od strane Naručitelja.
4.7 Ukoliko grafička priprema zbog svoje zahtjevnosti utječe na uobičajene radne tehnike i proizvodni proces te zahtijeva veću pažnju pri izradi kako bi se postigla očekivana kvaliteta, Grafomark zadržava pravo izmijene cijena inicijalne ponude iako je ona još uvijek datumski važeća od dana kada je predstavljena Naručitelju.
5. Kvaliteta grafičkih proizvoda i usluge
5.1. Reprodukcija boja na zaslonu elektroničkog uređaja kao na primjer na monitoru računala i reprodukcija boja na konačnom proizvodu može biti različita uslijed tehnoloških ograničenja. Grafomark će uložiti najveće napore kako bi razlika između reprodukcije boja na zaslonu elektroničkog uređaja i reprodukcija boja na konačnom proizvodu bila što manja. Grafomark u cijelosti otklanja svoju odgovornost za razliku u reprodukciji boja na zaslonu i na konačnom proizvodu pa posljedično niti u kojem slučaju ne može odgovarati za vizualni dojam i doživljaj razlike u bojama između zaslona računala Naručitelja i konačnog proizvoda.
5.2. Grafomark se obvezuje povjerene poslove obaviti prema standardima grafičke struke, postupajući u interesu Naručitelja. U slučaju ekstremnih vanjskih ili mehaničkih utjecaja na proizvod, Grafomark nije u mogućnosti jamčiti trajnost isporučenih grafičkih proizvoda.
5.3. Prihvatom ponude odnosno narudžbe ili sklapanjem ugovora između Grafomark i Naručitelja, smatra se da je Naručitelj upoznat sa standardima opisanim u ovim Uvjetima te da prihvaća grafička ograničenja i dozvoljena odstupanja u tisku i doradi, kao i odricanje od odgovornosti za razliku u reprodukciji boja na zaslonu računala i na konačnom proizvodu odnosno za vizualni dojam i doživljaj razlike u bojama između zaslona računala Naručitelja i konačnog proizvoda.
5.4. Moguć je tisak na materijal dostavljen od strane Naručitelja. U toj situaciji Naručitelj nema pravo na reklamaciju na proizvod koji je izrađen na njegovu materijalu. Također, ako se proizvod izradi na materijalu Naručitelja, Grafomark ne odgovara za moguće odstupanje otisnutih boja, sadržaja ili dimenzija te bilo kakvih oštećenja nastalih na donesenom materijalu prilikom tiska, dorade, skladištenja ili dostave robe. Materijal koji dostavlja Naručitelj mora biti isporučen izravno na adresu Grafomarka. Naručitelj odgovara za sve štete i prekide (zastoj strojeva) koji nastanu zbog neodgovarajućih svojstava materijala (kvaliteta i/ili količina) ako svojstva materijala koja je dostavio Naručitelj nisu u skladu sa svojstvima koja bi taj materijal trebao nominalno posjedovati. Uskladištenje materijala obavlja se na račun Naručitelja.
6. Cijene
6.1. Cijena koju Naručitelj plaća za obavljenu grafičku uslugu Grafomarku utvrđuje se u ponudi Grafomarka odnosno u prihvatu ponude.
6.2. Ponuđene i/ili potvrđene cijene koje se dostavljaju Naručitelju uvijek su cijene za gotovu robu Naručitelja za jednu adresu na području Grada Zagreba. Troškovi dostave za Naručitelje izvan područja Grada Zagreba zaračunavaju se dodatno.
6.3. Osim ako nije drukčije ugovoreno, cijena u Ponudi obvezujuća je za Naručitelja, a Grafomark obvezuje za vrijeme važenja ponude.
6.4. Grafomark zadržava pravo promjene cijene:
– u slučaju porasta cijene repromaterijala ±3%
– u slučaju da se vrijeme isporuke produlji iz bilo kojeg razloga navedenog u točki 9.
7. Uvjeti plaćanja
7.1. Osim ako nije drukčije ugovoreno, Naručitelj će platiti proizvode i/ili usluge avansno na temelju Ponude koju će mu Grafomark ispostaviti na ukupan iznos vrijednosti proizvoda i/ili usluga, uvećan za zakonom propisanu stopu PDV-a.
7.2. Ako je ugovoreno odgođeno plaćanje, Grafomark može zahtijevati da joj Naručitelj odmah, a najkasnije u roku od 8 dana od dana potpisivanja ugovora preda sredstvo osiguranja plaćanja. Grafomark će kao sredstvo osiguranja plaćanja prihvatiti zadužnicu ili bjanko zadužnicu, odnosno odgovarajući broj bjanko zadužnica ovjerenih kod javnog bilježnika, ili/i bankovnu garanciju koja mora biti bezuvjetna, neopoziva i naplativa na prvi poziv. Sredstvo osiguranja plaćanja mora biti izdano na najmanje ukupnu vrijednost naručenih proizvoda i/ili usluga, uvećanu za zakonom propisanu stopu PDV-a.
7.3. Ugovorne su strane suglasne da će Grafomark za obavljene usluge izdati račun Naručitelju. Naručitelj ima pravo u roku od 8 radnih dana od datuma izdavanja računa reklamirati račun isključivo pisanim putem dopisom upućenim preporučenom pošiljkom. U dopisu kojim se iznosi reklamacija, Naručitelj je dužan detaljno specificirati u čemu se sastoji reklamacija. Nakon isteka roka od 8 radnih dana, reklamacije na izdani račun Grafomark neće prihvatiti.
7.4. Sve troškove nastale zbog kašnjenja u plaćanju snosi Naručitelj. Na zakašnjela plaćanja Grafomark obračunava zatezne kamate uz primjenu važeće zakonske stope zatezne kamate.
7.5. U slučaju zakašnjenja u plaćanju smatra se da se podmiruju najstarija potraživanja, točnije, prvo troškovi pa kamate pa glavnica.
7.6. Ako Naručitelj kasni s plaćanjem, Grafomark može ili zahtijevati ispunjenje obveze ili raskinuti ugovor jednostranom izjavom, a u svakom slučaju ima pravo na naknadu štete.
7.7. Ako Naručitelj u roku od 15 dana od datuma primitka opomene pred tužbu ne izvrši plaćanje dospjelog duga u cijelosti, Grafomark će bez prethodne pisane obavijesti aktivirati sredstvo osiguranja i/ili pokrenuti postupak naplate sudskim putem.
7.8. Sva plaćanja prema Grafomarku izvršit će se na račun Grafomarka broj HR6924840081101985164 ili HR2023600001102084716
8. Pravo zadržanja
8.1. Radi osiguranja naplate naknade za rad i naknade za utrošeni materijal te ostalih tražbina po osnovi poslovnog odnosa između Grafomarka i Naručitelja, Grafomark ima pravo zadržanja na proizvodima što ih je napravio te na ostalim predmetima koje im je predao Naručitelj u vezi s njegovim radom, bez obzira jesu li proizvodi i ostali predmeti već predani u posjed Naručitelju.
8.2. Grafomark ima pravo držati u svome posjedu proizvode koje je Naručitelj naručio dok ne primi cjelokupnu uplatu. Tijekom razdoblja zadržanja nad proizvodima koje je Naručitelj naručio, Naručitelj će snositi troškove skladištenja, i to na način koji neće ići na štetu Grafomarkovih prava na zadržanje dok proizvodi nisu plaćeni u cijelosti.
9. Isporuka
9.1. Rok isporuke smatra se definiranim i važećim prihvatom ponude u kojoj su navedeni bitni uvjeti ugovornog odnosa između Grafomarka i Naručitelja kao što su cijena i predmet (specifikacija tehničkih elemenata proizvoda). Rok isporuke definira se prihvatom ponude, odnosno narudžbom, ili/i ugovorom, pripadajućim aneksima ili/i ostalom poslovnom i tehničkom dokumentacijom. Rok isporuke uključuje radne dane, a isključuje subote, nedjelje i državne praznike.
9.2. Vrijeme isporuke produljuje se za razuman rok:
a) ako potrebna informacija koju je zatražio Grafomark za izvršenje ugovornih obveza nije primljena na vrijeme ili ako je Naručitelj naknadno promijenio informacije i time uzrokovao kašnjenje pri isporuci proizvoda i usluga;
b) ako dođe do zapreka koje Grafomark ne može spriječiti iako se ponašao primjereno i u skladu s načelom dobrog gospodarstvenika bez obzira na to utječu li zapreke na Grafomark ili Naručitelja. Takve zapreke uključuju, ali nisu ograničene na višu silu, prirodne katastrofe, epidemije, rat, pobune, revolucije, terorizam, eksplozije, požare, akte vlasti, zabrane uvoza ili izvoza, prekide proizvodnje zbog nesretnog slučaja;
c) ako Naručitelj ili treća strana kasne s radom koji se mora obaviti ili s izvedbom ugovornih obveza;
d) ako Naručitelj ne poštuje rokove i uvjete plaćanja.
9.3. Naručitelj nije ovlašten odustati od narudžbe ako dođe do produženja roka isporuke sukladno točki 9.2.
9.4. Naručitelj nema pravo na naknadu bilo kakve štete s osnova produženja rokova isporuke sukladno točki 9.2.
9.5. Grafomark je ovlašten izvršiti djelomičnu isporuku proizvoda i usluga, osim u slučaju kada je posebnim sporazumom između Naručitelja i Grafomarka isključena djelomična isporuka proizvoda i usluga.
9.6. Naručitelj može preuzeti proizvod ili izvršenu uslugu na adresi tvrtke Grafomark. Za hitne isporuke izvan područja Grada Zagreba, Grafomark može ugovoriti usluge ovlaštenog/ugovorenog dostavljača odnosno kurirske službe i takva se vrsta dostave posebno naplaćuje prema važećem cjeniku dostavljača odnosno kurirske službe.
9.7. U slučaju da se isporuka proizvoda ili izvršene usluge nije mogla izvršiti zbog razloga na strani Naručitelja, Naručitelj će snositi troškove skladištenja proizvoda te ih je obvezan podmiriti prije preuzimanja proizvoda odnosno prije preuzimanja izvršene usluge.
9.8. Rizik slučajne propasti ili oštećenja proizvoda snosi Grafomark do trenutka preuzimanja proizvoda od strane Naručitelja ili ovlaštenog/ugovorenog dostavljača.
10. Kašnjenje
10.1. Naručitelj ima pravo tražiti naknadu štete za zakašnjelu isporuku ako se dokaže da je do kašnjenja došlo zbog razloga na strani Grafomarka i da je Naručitelj imao mjerljive materijalne gubitke kao rezultat takvoga kašnjenja. Ako se mogu isporučiti zamjenski proizvodi ili djelomična količina proizvoda i usluga koje zadovoljavaju potrebe Naručitelja, Naručitelj nema pravo tražiti naknadu štete za kašnjenje.
10.2. Naknada štete za kašnjenje pri isporuci ne može biti veća od 0,5% ukupne ugovorene cijene proizvoda i usluga za puni tjedan kašnjenja i ne može ni na koji način prelaziti 5% ukupne ugovorene cijene proizvoda i usluga s kojima se kasni pri isporuci. Kada ugovorena kazna za neizvršavanje ugovorenih uvjeta isporuke dosegne maksimum, Naručitelj i Grafomark će sporazumno u pisanom obliku dogovoriti novi rok isporuke. Ako Grafomark ne poštuje novi produljeni rok, Naručitelj ima pravo odbiti izradu proizvoda i usluga s kojima se kasni. Ako djelomične isporuke nisu ekonomski prihvatljive Naručitelju, Naručitelj tada ima pravo raskinuti ugovorni odnos i tražiti naknadu novca koji je do tada uplatio, ali mora vratiti novčanu protuvrijednost proizvoda koji je do sada zaprimio.
10.3. Naručitelj je suglasan da nema pravo ni na kakav drugi oblik naknade štete uslijed kašnjenja osim onoga koji je opisan u točkama 10.1. i 10.2.
11. Prihvaćanje robne isporuke i usluga
11.1. Preuzimanje proizvoda i usluga:
a) Grafomark će obaviti kontrolu kvalitete proizvoda i usluga prije otpreme. Ako se drukčije ne ugovori, primjenjivat će se sustavi kontrole kvalitete koje primjenjuje Grafomark. Ako Naručitelj zatraži dodatnu kontrolu kvalitete, to će se posebno ugovoriti te troškove dodatne kontrole kvalitete snosi Naručitelj.
b) Naručitelj će obaviti kontrolu kvalitete proizvoda i usluga odmah po preuzimanju proizvoda te će najkasnije u roku od 8 dana od dana preuzimanja proizvoda i usluga pisanim putem obavijestiti Grafomark o eventualnim nedostacima na proizvodima i uslugama. Ako to Naručitelj ne učini, smatrat će se da je izvršena uspješna primopredaja proizvoda i usluga te da Naručitelj nema prigovora.
c) Ako Grafomark bude obaviješten o nedostacima na isporučenim proizvodima i uslugama, otklonit će ih u najkraćem mogućem roku.
d) Sve vrste nedostataka na proizvodima i uslugama ne daju pravo Naručitelju na traženje dodatnih prava ili na reklamacije osim onih koji su ugovoreni ovom točkom.
11.2. Prihvatljivost proizvodnog viška i manjka:
a) Ako Grafomark zbog zahtjeva procesa proizvodnje proizvede veću količinu od stvarno ugovorene i naručene količine proizvoda i usluga, višak do 10 komada proizvoda isporučit će besplatno Naručitelju, a višak veći od 10 komada proizvoda Grafomark će ponuditi Naručitelju po sporazumno utvrđenoj cijeni ili ga uništiti o vlastitu trošku.
b) Ako je Naručitelj na izradu i/ili doradu isporučio svoj materijal/ robu u nedovoljnoj količini koja je potrebna Grafomarku za izradu dogovore količine prema ponudi, a nije osigurao višak za potrebe proizvodnog procesa o kojem će pravovremeno biti obavješten tada nema pravo na reklamaciju manjka isporučene količine.
c) Proizvodni manjak odnosno proizvedena količina manja od stvarno ugovorene i naručene količine proizvoda i usluga koja se može pojaviti u proizvodnom procesu smatra se prihvatljivom u postocima od 6% točke, ne može se reklamirati te ne utječe na promjenu jedinične cijene utvrđene u ponudi i prihvatu ponude.
Proizvodni manjak veći od postotka prihvatljivosti Grafomark će nadoknaditi o vlastitu trošku i Naručitelju isporučiti razliku u količini isporučenih i naručenih proizvoda i usluga. Grafomark zadržava pravo promjene tehnologije proizvodnje koja bitno ne narušava izgled, funkcionalnost i kvalitetu naručenog proizvoda i usluga za proizvodni manjak koji je potrebno nadoknaditi.
11.3. Nedostaci u dijelu robne isporuke ili usluge ne ovlašćuju Naručitelja na prigovor cijeloj robnoj isporuci ili usluzi.
12. Reklamacije
12.1. Reklamacije na isporučenu robu moguće su u roku od 8 dana od dana preuzimanja proizvoda i usluga i iste moraju biti upućene Grafomarku isključivo pisanim putem. Reklamacije se odnose na sve aspekte kvalitete isporučenih proizvoda i usluga, ali se naknadne promjene zatražene od strane Naručitelja nakon Naručiteljeva potvrđivanja ispravnosti PDF datoteke s grafičkom pripremom i davanja odobrenja za tisak sukladno točkama 4. i 5. ne mogu reklamirati. Da bi reklamacija bila prihvaćena, potrebno je isporučene proizvode i uslugu vratiti Grafomarku. Povrat proizvoda bez prethodne najave ne može biti prihvaćen. Po isteku roka od 8 dana od dana preuzimanja proizvoda Naručitelj više nema pravo zahtijevati ispunjenje bilo kakvog prava na ime materijalnih ili pravnih nedostataka.
12.2. Ako Grafomark zaprimi reklamaciju Naručitelja izvršit će ispitivanje uzorka te, ako je reklamacija opravdana, ispravit će nedostatke ili zamijeniti proizvode u skladu s realnim proizvodnim uvjetima. O ispravku nedostataka ili zamjeni proizvoda Grafomark će sastaviti potvrdu koju će uručiti Naručitelju.
12.3. Grafomark se obvezuje nadoknaditi štetu jedino kada je ista nanesena greškom u procesu proizvodnje te je uzrokovala proizvodnju neispravnog i nefunkcionalnog proizvoda. Odstupanja dozvoljena grafičkim normama i standardima u proizvodnji sukladno točki 5., a koja se odnose na preciznost reza, vjernost reprodukcije prema originalu, vrijednost tona boje i kvalitetu materijala na kojem se tiska, Naručitelj prihvaća prihvatom ponude i iste ne mogu biti temelj za reklamaciju.
12.4. Grafomark ne preuzima odgovornost za štetu iznad vrijednosti naručenih proizvoda i usluga utvrđenih u prihvatu ponude te ni u kom slučaju ne može preuzeti odgovornost za naknadu neostvarene dobiti.
12.5. Grafomark ne preuzima odgovornost za bilo kakvu štetu koja može nastati uslijed neadekvatnog korištenja isporučenim proizvodima.
12.6. Ako ne postoji suglasnost Naručitelja i Grafomarka vezana uz opravdanost reklamacije, Naručitelj i Grafomark nastali će nesporazum riješiti sporazumno mirnim putem, a u slučaju spora ugovora se nadležnost suda u Zagrebu.
13. Intelektualno vlasništvo
13.1. Reprodukcija i tisak svih predložaka, originala, fotografija, podatkovnih medija i tome sličnog što ih je Naručitelj stavio na raspolaganje Grafomarku radi se pod pretpostavkom da Naručitelj posjeduje odgovarajuća autorska odnosno reprodukcijska prava. Naručitelj oslobađa Grafomark od bilo kakvih zahtjeva trećih strana.
13.2. Grafomark i Naručitelj, svaki za sebe, jamče autentičnost podataka, brendova, patenata dizajna kojima se koriste i s te osnove odgovorni su svaki u svojoj nadležnosti ako gore navedena prava budu ugrožena.
13.3. Uzorci su vlasništvo strane koja ih je dostavila i može njima proizvoljno raspolagati.
13.4. Bez pisanog dogovora ne postoji Grafomarkova obveza čuvanja PDF datoteka s grafičkom pripremom, probnih otisaka, alata i uzoraka. Ako je dogovoreno uskladištenje, obavit će se na račun Naručitelja.
13.5. Grafomark rukuje s uobičajenom pažnjom zaprimljenim i/ili uskladištenim poslovnim i tehnološkim dokumentima. Grafomark ne preuzima nikakvu odgovornost, ali može u slučaju posebnog dogovora s Naručiteljem sklopiti osiguranje radi pokrića mogućih šteta.
13.6. Odredbe ovog članka vrijede i nakon raskida/isteka ugovornog odnosa.
14. Tajnost podataka i obveza čuvanja poslovne tajne
14.1. Grafomark i Naručitelj obvezuju se čuvati kao povjerljive sve informacije iz ugovornog odnosa te se obvezuju da ni na koji način neće trećim osobama priopćiti niti učiniti pristupačnim sadržaj ugovornog odnosa, poslovne i druge tajne s kojima su bili upoznati u okviru suradnje, niti nakon prestanka važenja ugovornog odnosa. Obveza čuvanja tajnosti odnosi se na Grafomark, Naručitelja i njihove poslovne suradnike.
14.2. Svaka ugovorna strana zadržava sva prava na svu poslovnu dokumentaciju koju je dala na uvid drugoj ugovornoj strani. Strana koja je primila takvu dokumentaciju priznaje navedena prava i obvezuje se da neće ni u kom slučaju bez prethodnog pisanog odobrenja druge strane staviti navedenu dokumentaciju na raspolaganje bilo kojoj trećoj strani, niti djelomično niti u cijelosti. Ugovorne se strane obvezuju koristiti se poslovnom dokumentacijom samo u svrhu ugovaranja pravnog posla između njih samih i ni u kakve druge svrhe.
15. Osobni odnosi
15.1. Podaci koje Grafomark prikuplja upotrebljavaju se u svrhu pružanja usluga i proizvoda iz asortimana Grafomarka.
15.2. Podaci dobiveni od Naručitelja upotrebljavaju se u dobroj namjeri i nisu namijenjeni trećim stranama te se trećoj strani mogu dostaviti samo uz dozvolu Naručitelja ili u slučajevima propisanim zakonom.
16. Viša sila
16.1. Grafomark se neće smatrati odgovornim za neizvršenje bilo koje obveze iz ugovornog odnosa, ako je ono rezultat više sile – zbog vanjskih, izvanrednih i nepredvidivih okolnosti nastalih poslije sklapanja ugovora koje Grafomark kao ugovorna strana nije mogla spriječiti, otkloniti ili izbjeći, a što izravno utječe na izvršavanje obveza iz ugovornog odnosa, čija pojava nije posljedica nepažnje ugovorne strane.
16.2. Viša sila uključuje, osim prirodnih katastrofa, i epidemije, rat, pobune, revolucije, terorizam, eksplozije, požare, akte vlasti, zabrane uvoza ili izvoza te prekide proizvodnje zbog nesretnog slučaja.
16.3. U slučaju da je bilo koja od ugovornih strana u ispunjenju odredbi ugovornog odnosa ometena višom silom, dužna je o tome obavijestiti drugu stranu u roku 48 sati, s naznakom uzroka i mogućeg trajanja više sile.
16.4. Grafomark može osigurati o svom trošku, u slučaju nemogućnosti prilagodbe ugovornih uvjeta, izvršenje obveze preuzete ugovorom ili narudžbom putem treće osobe.
17. Sklapanje i raskid ugovornog odnosa
17.1. Smatra se da je pravni posao između Grafomarka i Naručitelja sklopljen kada Naručitelj prihvati Grafomarkovu ponudu, ili nakon potpisa Ugovora.
17.2. Grafomark ima pravo raskinuti potpuno ili djelomično ugovorni odnos Naručitelja i Grafomarka:
a) ako Naručitelj ne poštuje ugovorene uvjete plaćanja;
b) ako je izvršenje isporuke onemogućeno ili kasni iz razloga za koje je odgovoran Naručitelj;
c) ako je produljenje vremena isporuke uzrokovano višom silom.
17.3. Grafomark ima pravo naplatiti već izvršene isporuke ili pružene usluge te sve pripremne aktivnosti poduzete na temelju ugovornog odnosa. U slučaju da isporuka nije izvršena, Grafomark ima pravo na naknadu troškova nastalih tijekom pripreme isporuke.
17.4. Naručitelj može raskinuti ugovor uz obvezu poštivanja otkaznog roka od 30 dana koji počinje teći danom slanja pisane obavijesti o raskidu ugovora, ali je obvezan platiti ugovornu kaznu iz čl. 3.3. ovih Općih uvjeta.
18. Završne odredbe
18.1. Ovi su Opći uvjeti objavljeni na internetskim stranicama www.grafomark.hr.
18.2. Grafomark zadržava pravo izmijeniti ove Opće uvjete bez prethodne najave. Naručitelj se obvezuje upoznati s važećim općim uvjetima objavljenim na Grafomarkovoj internetskoj stranici te prihvaćanjem ponude prihvaća trenutno važeće Opće uvjete.
18.3. Na sve međusobne odnose između Grafomarka i Naručitelja koji nisu uređeni ovim Općim uvjetima na odgovarajući se način primjenjuju propisi Republike Hrvatske koji su na snazi na dan naručivanja grafičkih proizvoda i usluga.
18.4. Sporove u pogledu tumačenja, primjene ili izvršenja ovih Općih uvjeta, Grafomark i Naručitelj nastojat će riješiti mirnim putem. U protivnom, nadležan je Trgovački sud u Zagrebu.
18.5. U poslovnim odnosima i sporovima u pogledu tumačenja, primjene ili izvršenja ovih Općih uvjeta ili ugovornog odnosa Grafomarka s pravnim ili fizičkim osobama sa sjedištem u Republici Hrvatskoj ili bilo gdje u inozemstvu, primjenjuju se ovi Opći uvjeti te hrvatsko zakonodavstvo, ali bez kolizijskih normi koje se izrijekom isključuju te se propisuje nadležnost suda u Zagrebu.
Ovi Opći uvjeti poslovanja primjenjuju se od 1. siječnja 2025. godine, a vrijede do donošenja novih Općih uvjeta.
Opći uvjeti poslovanja (PDF)
Hrvoje Marković, direktor